منتظرالمهدی۳۱۳

منتظرالمهدی۳۱۳

  • محتوای وبلاگ
  • درباره من
  • موضوعات و کلیدواژه ها
  • آمار و آرشیو
  • احادیثی از امام حسین (ع)

    احادیثی از امام حسین (ع)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب

    جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد

    (تحف العقول ، ص 251)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    أیما اثْنَین جَرى بینهما کلام فطلب أحدهما رضَـى الاخر کانَ سابقة الىَ الجنّة

    هر یک از دو نفـرى که میان آنها نزاعى واقع شـود و یکـى از آن دو رضایت دیگرى را بجـویـد ، سبقت گیـرنـده اهل بهشت خـواهـد بــود

    (محجه البیصاء ج 4،ص 228)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لاأفلَحَ قـَومٌ اشتَـروا مَـرضـاتِ الْمَخلـُوق بسَخَطِ اْلخـالِق

    رستگـار نمی شود مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب خـالق خریدنـد

    (تاریخ طبرى،ص 1،ص 239)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إنَّ شِیعَتَنا مَنْ سَلمَت قُلُوبُهُم مٍن کُلِّ غَشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَلٍ

    بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است

    (فرهنگ سخنان امام حسین ص/ 476)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا یأمَن یومَ الْقیامَةِ إلاّ مَنْ خافَ الله فِی الدُّنیا

    کسی در قیامت در امان نیست مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشت

    (مناقب ابن شهر آشوب ج/4 ص/ 69)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    أَعْجَزالنّاسٍ مَنْ عَجَزَ عَنِ الدُّعاء

    عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند

    (بحارالانوارج/ 93 ص/ 294)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    اَلْبُکاءُ مِنْ خَشیةِ اللهِ نَجآةٌ مِنَ النّارِ

    گریه از ترس خدا سبب نجات از آتش جهنّم است

    (حیات امام حسین ج 1 /ص 183)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَهِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَاَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ

    آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و نگرانیها به او رو می آورد.

    (بحار الانوار ، ج 3 ، ص 397)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    اِنّ اَعفَی النّاسِ مَن عَفا عِندَقُدرَتِهِِ

    بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

    (الدره الباهره ، ص24)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا یأمن یوم القیامة إلا من خاف الله فی الدنیا.

    هیچ کس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.

    (بحار الانوار،ج 4،ص 19)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا أفلح قوم إشتروا مرضاة المخلوق بسخط الخالق.

    کسانی که رضایت مخلوق را به بهای غضب خالق بخرند، رستگار نخواهند شد.

    (مقتل خوارزمی،ج 1،ص239)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    المسؤول حر حتی یعد ، ومسترق المسؤول حتی ینجز.

    انسان تا وعده نداده ، آزاد است . اما وقتی وعده میدهد زیر بار مسؤولیت میرود ،و تا به وعدهاش عمل نکند رها نخواهد شد .

    (بحار الانوار،ج78،ص113)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من حاول اَمرا بمعصیة الله کان اَفوت لما یرجو و اَسرع لما یحذر.

    کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود .

    (بحارالانوار،ج78،ص120)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من طلب رضی الناس بسخط الله وکله الله إلی الناس .

    کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را به مردم وا می گذارد.

    (بحارالانوار،ج78،ص126)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من اَحبک نهاک و من اَبغضک اَغراک.

    کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند

    (بحار الانوار،ج75،ص128)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من دلائل العالم إنتقادة لحدیثه و علمه بحقائق فنون النظر.

    از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است .

    (بحارالانوار،ج78،ص119)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    عجبت لمن یتفکر فی مأکوله کیف لا یتفکر فی معقوله

    تعجب میکنم از کسانیکه در غذای جسم خود فکر میکنند ولی در امور معنوی و غذای جان خویش تفکر نمیکنند.

    (بحار الانوار،ج1،ص218)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا تقولوا باَلسنَتکم ما ینْقُصْ عَن قَدَرَکُم

    چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد

    (جلاءالعیون،ج۲ص۲۰۵)

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا یکمل العقل إلا باتباع الحق .

    عقل کامل نمی شود مگر با پیروی از حق .

    (بحار الانوار، ج 78، ص 127 )

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    یاک و ما تعتذر منه ، فإن المؤمن لا یسیء و لا یعتذر، و المنافق کل یوم یسیء و یعتذر

    حذر کن از مواردی که باید عذرخواهی کنی ، زیرا مؤمن نه کار زشتی انجام می دهد و نه به عذرخواهی می پردازد، اما منافق همه روزه بدی می کند، و به عذرخواهی می پردازد.

    ( بحار الانوار، ج 78، ص120 )

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إن من طلب رضی الله بسخط الناس کفاه الله أمور الناس ، و من طلب رضی الناس بسخط الله وکله الله إلی الناس ، والسلام .

    هر کس که رضایت الهی را با غضب مردم بخرد، خداوند او را از مردم بی نیاز سازد، و هر کس رضایت مردم را با غضب الهی بخرد، خداوند او را نیازمند مردم سازد، والسلام .

    بحار الانوار، ج 78، ص 126

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    فما معرفة الله ؟ قال (ع ): معرفة أهل کل زمان إمامهم الذی یجب طاعته

    شخصی گفت : ای پسر پیامبر خدا (ص )، پدر و مادرم به فدایت ، شناسایی خداوند چیست ؟ حضرت فرمود: شناسایی خدا به این است که مردم هر عصری امام واجب الاطاعه خود را بشناسند

    بحار الانوار، ج 5، ص 312

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    قال (الله ): "ألمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر". فبدأ الله بالأمر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضة منه لعلمه بأنها إذا أدیت و أقیمت إستقامت الفرائض کلها هینها و صعبها، و ذلک أن الأمر بالمعروف و النهی عن المنکر دعاء إلی الاسلام مع رد المظالم و مخالفة الظالم ...

    خداوند متعال فرموده است : "مردان و زنان مؤمن دوست یکدیگرند، امر به نیکی و نهی از بدی می کنند". خداوند نخست امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک فریضه از سوی خودش ذکر کرده است ، زیرا او آگاه است که اگر این وظیفه اجرا شود، وظایف دیگر همه ، چه سخت و چه آسان انجام می گیرد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام می کند و حقوق ستم دیدگان را بازمی ستاند و با ستمگران به مخالفت برمی خیزد...

    تحف العقول ، ص 237

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    فإن تکن الدنیا تعد نفیسة فدار ثواب الله أعلی و أنبل و إن تکن الأبدان للموت أنشئت فقتل امرئ بالسیف فی الله أفضل و إن تکن الأرزاق قسما مقدرا فقلة حرص المرء فی الرزق أجمل و إن تکن الأموال للترک جمعها فما بال متروک به الحر یبخل

    اگر دنیا باارزش شمرده شود، منزل آخرت و دار ثواب الهی باارزشتر و والاتر است . و اگر بدن و جسم انسانها برای مرگ آفریده شده ، به خدا سوگند کشته شدن انسان با شمشیر (شهادت ) بهتر است . و اگر رزق و روزی موجودات تقسیم شده و مقدر گردیده ، زیباتر و نیکوتر آن است که انسان در طلب رزق و روزی کمتر حرص داشته باشد. اگر جمع کردن اموال برای ترک کردن آن است ، چرا انسان آزاده نسبت به این چیزی که ترک کردنی است بخل بورزد.

    بحارالانوار، ج 44، ص 374

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    أیها الناس نافسوا فی المکارم و سارعوا فی المغانم و لا تحتسبوا بمعروف لم تعجلوا، واکسبوا الحمد بالنجح ، و لا تکسبوا بالمطل ذما، فمهما یکن لأحد عند أحد صنیعة له رأی أنه لا یقوم بشکرها فالله له بمکافاته ، فإنه أجزل عطاء و أعظم أجرا.

    ای مردم ، در صفات عالی و پسندیده با یکدیگر رقابت کنید و در به دست آوردن فرصتهای نیک سرعت نمایید، آن عمل خیری را که در انجامش سرعت نداشته اید، کاری شایسته نشمارید، با در آغوش گرفتن شاهد پیروزی سپاس و ستایش دیگران را به دست آورید با سستی در کارهای نیک و با تنبلی خویشتن را مورد ملامت قرار ندهید.

    بحار الانوار، ج 78، ص 121

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکم فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ

    نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید.

    بحار الأنوار، ج 74، ص 205

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    کیف یستدل علیک بما هو فی وجوده مفتقر إلیک ؟ أ یکون لغیرک من الظهور ما لیس لک حتی یکون هو المظهر لک ؟ متی غبت حتی تحتاج إلی دلیل یدل علیک ؟ و متی بعدت حتی تکون الَثار هی التی توصل إلیک ؟ عمیت عین لا تراک علیها رقیبا...

    چگونه با چیزی که خود در وجودش نیازمند توست ، برای وجود تو دلیل آورده شود؟ آیا چیزی هست که آشکارتر از تو باشد تا وسیله آشکار کردن تو باشد؟ کی پنهانی تا نیازمند دلیلی باشی که بر تو دلالت کند؟ و کی دوری تا آثارت وسیله رسیدن به تو باشند؟ کور باد آن چشمی که تو را مراقب و نگهبان خود نبیند.

    دعای عرفه ، بحار الانوار، ج 98، ص 226

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    ماذا وجد من فقدک ؟ و ما الذی فقد من وجدک ؟ لقد خاب من رضی دونک بدلا.

    چه دارد آن کس که تو را ندارد؟ و چه ندارد آن که تو را دارد؟ آن کس که به جای تو چیز دیگری را پسندد و به آن راضی شود، مسلما زیان کرده است .

    دعای عرفه ، بحار الانوار، ج 98، ص 228

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا أفلح قوم إشتروا مرضاة المخلوق بسخط الخالق .

    کسانی که رضایت مخلوق را به بهای غضب خالق بخرند، رستگار نخواهند شد.

    مقتل خوارزمی ، ج 1، ص 239

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا یأمن یوم القیامة إلا من خاف الله فی الدنیا.

    هیچ کس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.

    بحار الانوار، ج 44، ص 192

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    قال (الله ): "ألمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر". فبدأ الله بالأمر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضة منه لعلمه بأنها إذا أدیت و أقیمت إستقامت الفرائض کلها هینها و صعبها، و ذلک أن الأمر بالمعروف و النهی عن المنکر دعاء إلی الاسلام مع رد المظالم و مخالفة الظالم ...

    خداوند متعال فرموده است : "مردان و زنان مؤمن دوست یکدیگرند، امر به نیکی و نهی از بدی می کنند". خداوند نخست امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک فریضه از سوی خودش ذکر کرده است ، زیرا او آگاه است که اگر این وظیفه اجرا شود، وظایف دیگر همه ، چه سخت و چه آسان انجام می گیرد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام می کند و حقوق ستم دیدگان را بازمی ستاند و با ستمگران به مخالفت برمی خیزد...

    تحف العقول ، ص 237

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    أُوصیکم بتقوی الله ِو اُحَذّرَکُم أیّامَهُ...فَبادروا بِصِحَّةِالاجسامِ فی مُدَّةِ الأعْمار... فَإیّاکَ أنْ تَکونَ مِمَّن یَخافُ علی العِبادِ مِن ذنوبِهِم و یَأمَنَ العقوبةَ مِن ذَنبِهِ.

    ای مردم!شما را به تقوای الهی سفارش می کنم واز [گناه کردن] در ایّامش برحذر می دارم ... در مدت عمر به سلامت وتندرستی جسم بپردازید... و از کسانی نباشید که بر گناه بندگان بیم دارند و خود از عقوبت گناه خویش آسوده خاطرند!

    تحف العقول ص239

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    مَن اُحْجِمَ عن الرَّأیِ وعَیِیَتْ بهِ الحِیَلُ ، کانَ الرِّفقُ مِفتاحَهُ .

    هر که فکرش به جایى نرسد و در چاره یابى درماند ، نرمى کلید (گشایش مشکل) او باشد .

    بحار الأنوار : 78 / 128 / 11 منتخب میزان الحکمة : 240

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَغْبَةً فَتِلْکَ عِبادَةُ التُّجارِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَهْبَةً فَتِلْکَ عِبادَةُ الْعَبْیدِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ شُکْراً فَتِلْکَ عِبادَةٌ الْأحْرارِ، وَ هِیَ أفْضَلُ الْعِبادَةِ.

    همانا عدّه ای خداوند متعال را به جهت طمع و آرزوی بهشت عبادت می کنند که آن یک معامله و تجارت خواهد بود و عدّه ای دیگر از روی ترس خداوند را عبادت و ستایش می کنند که همانند عبادت و اطاعت نوکر از ارباب باشد و طائفه ای هم به عنوان شکر و سپاس از روی معرفت، خداوند متعال را عبادت و ستایش می نمایند; و این نوع، عبادت آزادگان است که بهترین عبادات می باشد.

    بحارالأنوار، ج 75، ص 117، ح 5

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إنَّ أجْوَدَ النّاسِ مَنْ أعْطی مَنْ لا یَرْجُوهُ، وَ إنَّ أعْفَی النّاسِ مَنْ عَفی عَنْ قُدْرَة، وَ إنَّ أَوْصَلَ النّاسِ مَنْ وَصَلَ مَنْ قَطَعَهُ.

    همانا سخاوتمندترین مردم آن کسی است که کمک نماید به کسی که امیدی به وی نداشته است. و بخشنده ترین افراد آن شخصی است که ـ نسبت به ظلم دیگری با آن که توان انتقام دارد ـ گذشت نماید. صله رحم کننده ترین مردم و دید و بازدید کننده نسبت به خویشان، آن کسی ست که صله رحم نماید با کسی که با او قطع رابطه کرده است.

    بحارالأنوار، ج 75، ص 121، ح 4

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    وَ حَقیقٌ عَلَى اللّه‏ِ اَنْ لا یَاْتیَنى مَکْرُوبٌ اِلاّ اَرُدُّهُ وَ اَقْلِبُهُ اِلى اَهْلِهِ مَسْرورا

    بر خداوند است که هیچ گرفتارى به زیارت من نیاید مگر آن که او را شادمان بازگردانم و به خانواده‏اش برسانم.

    ثواب الأعمال، ص 98

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    حَقیقٌ عَلَى اللّه‏ِ اَنْ لا یَاْتیَنى مَکْرُوبٌ اِلاّ اَرُدُّهُ وَ اَقْلِبُهُ اِلى اَهْلِهِ مَسْرورا؛

    بر خداوند است که هیچ گرفتارى به زیارت من نیاید مگر آن که او را شادمان بازگردانم و به خانواده‏اش برسانم.

    ثواب الأعمال، ص 98

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من حاول أمرا بمعصیة الله کان أفوت لما یرجو و أسرع لما یحذر.

    کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسدو زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود .

    بحار الانوار، ج 78، ص 120

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لَوْ شَتَمَنى رَجُلٌ فى هذِهِ الاُْذُنِ، وَ أَوْمى إلىَ الْیُمْنى، وَ اعْتَذَرَ لى فىِ الاُْخْرى لَقَبِلْتُ ذلِکَ مِنْهُ، وَ ذلِکَ أَنَّ أَمیرَ الْمُؤْمِنینَ (ع) حَدَّثَنى أَنَّهُ سَمِعَ جَدّى رَسُولَ اللهِ (صلى الله علیه وآله) یَقُولُ: لا یَرِدُ الْحَوْضَ مَنْ لَمْ یَقْبَلِ الْعُذرَ مِنْ مُحِقٍّ أَوْ مُبْطِل

    چنانچه با گوش خود بشنوم که شخصى مرا دشنام مى دهد و سپس معذرت خواهى او را بفهمم، از او مى پذیرم و گذشت مى نمایم، چون که پدرم امیرالمؤمنین علىّ (علیه السلام) از جدّم رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) روایت نمود: کسى که پوزش و عذرخواهى دیگران را نپذیرد، بر حوض کوثر وارد نخواهد شد.

    إحقاق الحقّ: ج 11، ص 431

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا أَفْلَحَ قَوْمٌ إِشْتَرَوْا مَرْضاتِ الَْمخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ

    رستگار مباد مردمی که خشنودی مخلوق را در مقابل غضب خالق خریدند.

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من اَحبک نهاک و من اَبغضک اَغراک.

    کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند

    بحار الانوار،ج75،ص128

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    اللّهُمّ اجعَلْنی أخشاکَ کَأنّی أراکَ ، وأسعِدْنی بتَقواکَ ، ولا تُشقِنی بِمَعصِیَتِکَ

    بار خدایا ! کارى کن که از تو چنان بترسم که گویى مى بینمت و باتقوا و ترس از خودت خوشبختم گردان و با معصیت و نافرمانیت بدبختم مکن .

    بحارالانوار ج :٩٨ / ٢١٨ / ٣

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا تَتَکَلَّمَنَّ فیما لا یَعنیکَ فإنّی أخافُ علَیکَ الوِزرَ ، ولا تَتکَلَّمَنَّ فیما یَعنیکَ حتّى تَرى لِلکلامِ مَوضِعا

    هرگز سخن بیهوده مگوى ؛ زیرا بیم گناه براى تو دارم و سخن سودمند نیز هرگز مگوى ، مگر این که براى آن سخن اثرى ببینى .

    بحارالانوار ج :٧٨ / ١٢٧ / ١٠

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    اعلَموا أنَّ المَعروفَ مُکِسبٌ حَمدا ، ومُعقِبُ أجرٍ ، فلَو رَأیتُمُ المَعروفَ رَجُلاً لَرَأیتُموهُ حَسَنا جَمیلاً یَسُرُّ النّاظِرینَ ویَفوقُ العالَمینَ ، ولَو رَأیتُمُ اللُّؤمَ رَأیتُموهُ سَمِجا قَبیحا مُشَوَّها تَنفِرُ مِنهُ القُلوبُ وتُغَضُّ دُونَهُ الأبصارُ (25) .

    بدانید که خوبى کردن ، ستایش به بار مى آورد و پاداش در پى دارد ، اگر خوبى را به صورت مردى ببینید ، هر آینه آن را نیکو و زیبا و چشم نواز و برتر از همه جهانیان خواهید دید و اگر پستى را ببینید ، آن را ناهنجار و زشت و بد منظر که دلها از آن مى گریزد و چشمها به رویش بسته مى شود ، خواهید دید .

    مستدرک الوسائل : ١٢ / ٣٤٣ / ١٤٢٤٢

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لَیستِ العِفّةُ بمانِعَةٍ رِزْقا ، ولا الحِرصُ بجالِبٍ فَضْلاً ، وإنَّ الرِّزقَ مَقْسومٌ والأجَلَ مَحتومٌ ، واسْتِعمالُ الحِرصِ طَالبُ المَأْثَم

    نه عفّت مانع روزى مى شود و نه حرص ، روزى بیشتر مى آورد ؛ زیرا روزى تقسیم شده و اجل حتمى است و حرص زدن طلب گناه است .

    أعلام الدین : ٤٢٨

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إنَّ أجوَدَ النَّاسِ مَن أعطیَ مَن لا یرجُو.

    بخشنده‌ترین مردم کسی است که به آنکه چشم امید به او نبسته، بخشش ‌کند.

    کشف ‌الغمّة، ج2، ص239

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من دلائل العالم إنتقادة لحدیثه و علمه بحقائق فنون النظر.

    از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است .

    بحارالانوار،ج78،ص119

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا تقولوا باَلسنَتکم ما ینقُص عَن قَدَرَکم

    چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد

    جلاءالعیون،ج۲ص۲۰۵

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    یَظهَرُ اللَّهُ قائِمَنا فَیَنتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ

    خداوند قائم ما را از پس پرده غیبت بیرون مى‏آورد و آنگاه او از ستمگران انتقام مى‏گیرد

    إثباة الهداة ، ج 7 ، ص138

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکم فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ

    نیاز مردم به شما ، از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید

    بحار الأنوار، ج 74، ص 205

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَغْبَةً فَتِلْکَ عِبادَةُ التُّجارِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَهْبَةً فَتِلْکَ عِبادَةُ الْعَبْیدِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ شُکْراً فَتِلْکَ عِبادَةٌ الْأحْرارِ، وَ هِیَ أفْضَلُ الْعِبادَةِ

    همانا عدّه اى خداوند متعال را به جهت طمع و آرزوى بهشت عبادت مى کنند که آن یک معامله و تجارت خواهد بود و عدّه اى دیگر از روى ترس خداوند را عبادت و ستایش مى کنند که همانند عبادت و اطاعت نوکر از ارباب باشد و طائفه اى هم به عنوان شکر و سپاس از روى معرفت، خداوند متعال را عبادت و ستایش مى نمایند; و این نوع ، عبادت آزادگان است که بهترین عبادات مى باشد.

    تحف العقول: ص 177، بحارالأنوار: ج 75، ص 117، ح 5

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    قیلَ: مَا الْفَضْلُ؟ قالَ (علیه السلام): مُلْکُ اللِّسانِ، وَ بَذْلُ الاْحْسانِ، قیلَ: فَمَا النَّقْصُ؟ قالَ: التَّکَلُّفُ لِما لا یُعنیکَ.

    از حضرت سؤال شد کرامت و فضیلت انسان در چیست؟ فرمود: کنترل و در اختیار داشتن زبان و سخاوت داشتن، سؤال شد نقص انسان در چیست؟ فرمود : خود را وا داشتن بر آنچه که مفید و سودمند نباشد.

    مستدرک الوسائل: ج 9، ص 24، ح 10099

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    النّاسُ عَبیدُالدُّنْیا، وَ الدّینُ لَعِبٌ عَلى ألْسِنَتِهِمْ، یَحُوطُونَهُ ما دارَتْ بِهِ مَعائِشَهُمْ، فَإذا مُحِصُّوا بِالْبَلاء قَلَّ الدَّیّانُونَ

    افراد جامعه بنده و تابع دنیا هستند و مذهب، بازیچه زبانشان گردیده است و براى إمرار معاش خود، دین را محور قرار داده اند و سنگ اسلام را به سینه مى زنند .پس اگر بلائى همانند خطر ـ مقام و ریاست، جان، مال، فرزند و موقعیّت، انسان را تهدید کند، خواهى دید که دین داران واقعى کمیاب خواهند شد.

    محجّة البیضاء: ج 4، ص 228، بحارالأنوار: ج 75، ص 116، ح 2

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    عِباداللهِ! لا تَشْتَغِلُوا بِالدُّنْیا، فَإنَّ الْقَبْرَ بَیْتُ الْعَمَلِ، فَاعْمَلُوا وَ لا تَغْعُلُوا

    اى بندگان خدا، خود را مشغول و سرگرم دنیا ـ و تجمّلات آن ـ نکنید که همانا قبر، خانه اى است که تنها عمل ـ صالح ـ در آن مفید و نجات بخش مى باشد، پس مواظب باشید که غفلت نکنید

    نهج الشّهادة: ص47

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    أنَا قَتیلُ الْعَبَرَةِ ، لایَذْکُرُنى مُؤْمِنٌ إلاّ اِسْتَعْبَرَ

    من کشته گریه ها و اشک ها هستم، هیچ مؤمنى مرا یاد نمى کند مگر آن که عبرت گرفته و اشک هایش جارى خواهد شد.

    أمالى شیخ صدوق: ص 118، بحارالأنوار: ج 44، ص 284، ح 19

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    فَإنی لَا أری المَوتَ إلّا سَعادَة و الحَیاة مَع الظّالِمین إلا برما

    به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم

    تحف العقول ، ص 245

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    اِنّ اَعفَی النّاسِ مَن عَفا عِندَ قُدرَتِهِِ

    بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

    الدره الباهره ، ص24

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من اَحبک نهاک و من اَبغضک اَغراک.

    کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند.

    بحار الانوار،ج75،ص128

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    من طلب رضی الناس بسخط الله وکله الله إلی الناس .

    کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند میشود ، خداوند او را به مردم وا می گذارد.

    بحارالانوار،ج78،ص126

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لِابنِه عَلی ابنِ الحُسَین السَجّاد علیهماالسلام : أی بَنی إیاکَ و ظُلم مَن لا یَجد عَلیک ناصِراً إلّا الله عَزّوجَل

    حضرت به فرزندش علی (علیه السلام) فرمودند: فرزندم بترس از ستم نمودن به کسی که به غیر از خدا در مقابل تو یاوری ندارد

    بحار الانوار، ج 78، ص 118

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    لا یکمل العقل إلا باتباع الحق .

    عقل کامل نمی شود مگر با پیروی از حق .

    بحار الانوار، ج 78، ص 127

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    ایاک و ما تعتذر منه ، فإن المؤمن لا یسیء و لا یعتذر، و المنافق کل یوم یسیء و یعتذر

    حذر کن از مواردی که باید عذرخواهی کنی ، زیرا مؤمن نه کار زشتی انجام می دهد و نه به عذرخواهی می پردازد، اما منافق همه روزه بدی می کند، و به عذرخواهی می پردازد.

    بحار الانوار، ج 78، ص120

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    مُجالَسَةِ أهلِ الدِنَاءَة شَر، وَ مُجَالَسَةِ أَهلِ الفُسُوقِ ریبَة

    همنشینی با سفلگان و افراد پست ناپسند است و همدمی گناهکاران موجب بدبینی مردم و از دست دادن اعتماد و اعتبار است

    بحارالانوار، ج78، ص 122

    حضرت امام حسین علیه السلام :

    إِنَّ الْمُؤْمِنَ اتَّخَذَ اللّهَ عِصْمَتَهُ وَ قَوْلَهُ مِرْآتَهُ، فَمَرَّةً یَنْظُرُ فی نَعْتِ الْمُؤمنینَ وَ تارَةً یَنْظُرُ فی وَصْفِ المُتَجَبِّرینَ، فَهُو مِنْهُ فی لَطائِفَ وَ مِنْ نَفْسِهِ فی تَعارُف وَ مِنْ فِطْنَتِهِ فی یَقین وَ مِنْ قُدْسِهِ عَلی تَمْکین.

    به راستی که مؤمن خدا را نگهدار خود گرفته و گفتارش را آیینه خود، یک بار در وصف مؤمنان می نگرد و بار دیگر در وصف زورگویان، او از این جهت نکته سنج و دقیق است و اندازه و قدر خود را می شناسد و از هوش خود به مقام یقین می رسد و به پاکی خود استوار است.

    نویسنده : منتظرالمهدی (عج) | تاریخ ارسال : چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳ ب.ظ
    بازدید : ۲۵۵ | لایک (۱)
    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی


    منتظرالمهدی۳۱۳
    منتظرالمهدی۳۱۳


    بسم الله الرحمن الرحیم

    وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ

    بِأَبصـارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ

    و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ *

    و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعَـلَمین ۞


    --------------------------------------

    السلام علیک یابقیه الله فی ارضه

    باعرض سلام خدمت همه ی شیعیان امیرالمومنین مولاعلی علیه السلام ،دربلاگفادوتاوبلاگ داشتم امایکی ازآنهاحذف شدودیگری بخش زیادی ازپستهای آن حذف شد

    آدرس وبلاگم دربلاگفا

    montazeralmahdi313.blogfa.com

    مینویسم برای مردی که چهارگوشه ی قلبش شکسته است.(مهدی جان مرا ببخش که در تمام زندگی‌ام مراقب دل همه بودم الا دل شما)

    ـــــــ۞۞۞___۞۞۞
    __۞____۞_۞____۞
    __۞______۞_____۞
    ___۞__یا مهدی __۞
    _____۞_______۞
    _______۞___۞
    __________۞


    --------------------------------------

    خداوندا:
    از تو می خواهم

    👈نه مثل مختار بعداز واقعه!

    👈نه مثل حربن ریاحی میان واقعه!

    👈و نه مثل توابین بعد از واقعه!

    👈بلکه مثل عباس (ع) درتمام واقعه!

    👈مثل مسلم پیشتاز واقعه!

    در رکاب کسی باشیم که به انتظارش ایستاده ایم!

    سخنم بی تو مگرجای شنیدن دارد

    نفسم بی تو مگرنای دمیدن دارد!

    علت کوری یعقوب نبی(ع) معلوم است

    شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد!

    --------------------------------------
    هرگونه کپی برداری بدون ذکرمنبع شرعاحرام است.

    --------------------------------------


    این وبلاگ برای رضایت مولایم مهدی (عج) تنظیم شده است امید است که مورد تایید آن حضرت واقع شود.

    نذرصاحب الزمان (عج)

    اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب سلام الله علیها

    بیمه ی اربابم مهــــــــــدی (عج)

    1393/11/15

    ¸.•)´
    (.•´
    *´¨)
    ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
    (¸.•´ (¸.•` *(`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´)

    التمـــــــــاس دعــــــــای فرج دارم

    (¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸)•.¸)`' •.¸)
    ¸.•´•.¸)`' •.¸)
    ( `•.¸
    `•.¸ )
    ¸.•)´
    (.•