منتظرالمهدی۳۱۳

منتظرالمهدی۳۱۳

  • محتوای وبلاگ
  • درباره من
  • موضوعات و کلیدواژه ها
  • آمار و آرشیو
  • موضوعات و مفاهیم مهدویت - خطبه قیام

    حضرت مهدی‏علیه السلام پس از ظهور و قبل از قیام خطبه‏ای ایراد خواهد کرد. امام باقرعلیه السلام در این باره می‏فرماید:
    قائم در آن هنگام (ظهور) در مکه است. پشت به بیت‏اللّه الحرام تکیه داده چنین ندا کند:
    ای مردم! ما از خدا یاری می‏طلبیم و از مردمی که دعوت ما را اجابت کنند، ما اهل بیت پیامبرتان محمد هستیم و سزاوارترین مردم به خدا و به محمدصلی الله علیه وآله، هر که در مورد آدم با من محاجّه کند، باید بداند که من نزدیک‏ترین کس به آدمم. هر که درباره نوح با من به گفت‏وگو بر خیزد، بداند که من سزاوارترین کسی به نوحم. هر که در زمینه ابراهیم با من الاحتجاج کند، بداند که شایسته‏ترین مردمان به ابراهیمم. هر که در مورد محمدصلی الله علیه وآله با من محاجه نماید، بداند که من نزدیک‏ترین مردمان به محمدم، هر که درباره پیامبران با من گفت‏وگو کند، من سزاوارترین مردمان به پیامبرانم. آیا خدای تعالی در کتاب خویش نمی‏فرماید: «ان اللّه اصطفی آدم و نوحاً و آل ابراهیم و آل عمران علی العالمین... سمیع علیم»؟ [1] .
    من بازمانده آدم، ذخیره‏ای از نوح، برگزیده‏ای از ابراهیم و انتخاب شده‏ای از محمدصلی الله علیه وآله هستم.
    بدانید! هر که در کتاب خدا با من به محاجّه برخیزد، من سزاوارترینِ مردم به کتاب خدا هستم. بدانید! هر که در سنّت رسول خدا با من محاجّه نماید، من به سنّت رسول خدا سزاوارترینم.
    شما را به خدا سوگند! هر که سخن را امروز بشنود، به دیگری که حاضر نیست برساند. به حق خدا و حق پیامبرش و به حق خودم - حق من بر شما حق قرابت من به پیامبر خدا است - از شما می‏خواهم که مرا یاری نمایید و در برابر کسانی که به ما ظلم کردند، از ما حفاظت کنید. ما را بیم دادندو به ما ستم نمودند و ما را از دیار و فرزندانمان راندند. بر ما جور نمودند و حقمان را سلب کردند و اهل باطل بر ما دروغ بستند.
    خدا را! خدا را! ما را در نظر آورید، ما را رها نکنید و یاریمان کنید که خدای تعالی شما را یاری خواهد نمود». [2] .
    البته در بیانات نورانی معصومین‏علیهم السلام خطبه‏های دیگری نیز به آن حضرت نسبت داده شده است.

    پی نوشت ها:
    [1] آل عمران 3: 33 - 35. «خدای متعال آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برگزید؛ فرزندانی که برخی از برخی دیگرند و خدا شنوا و دانا است».
    [2] الغیبة، باب چهاردهم، حدیث 67.

    نویسنده : منتظرالمهدی (عج) | تاریخ ارسال : پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱ ق.ظ
    بازدید : ۶۲۰ | لایک (۳)

    برچسبها : #امام زمان ارواحنافداه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی


    محمدرضا گلزاری
    ۲۹ بهمن ۹۴، ۱۰:۵۰
    مثل همیشه عالی +++
    پاسخ: متشکرم.....
    بسیجی گمنام
    ۲۹ بهمن ۹۴، ۱۱:۵۱
    اول : سلام
    دوم :انسان کافی است فقط تصمیم بگیرد که در راه خداوند قدم بردارد. اوّلین قدم را که برداشت، خداوند بقیه کارهایش را خودش درست خواهد کرد.
    سوم: عالی 
    چهارم:التماس دعای فرج
    پنجم: عاقبتون بخیر و ختم به شهادت

    پاسخ:

    علیک السلام


    بعله


    ممنونم


    همچنین....

    مــ. مشرقی
    ۲۹ بهمن ۹۴، ۱۲:۱۲
    کی میرسه اون روز...
    ما اینارو میشنویم یا نه!
    اگه بشنویم چیکار میکنیم؟

    پاسخ:

    ان شاء الله که هستیم


     ازشدت شوق جان میدیم ....

    نایب ..
    ۲۹ بهمن ۹۴، ۱۷:۱۶
    به انتظار آن روز، مهیّا می مانم 
    پاسخ:

    احسنت برشما


    التماس دعا....

    ♥ محجبه ♥
    ۲۹ بهمن ۹۴، ۱۹:۳۵
    :-)
    پاسخ:

    ههههععععییی خواهرجان....

    خواندنی ها
    ۲۹ بهمن ۹۴، ۲۱:۰۱
    ++++
    پاسخ: ممنونم......
    علیرضا زرنوشه فراهانی
    ۳۰ بهمن ۹۴، ۱۲:۱۰
    انشاءالله...........
    عالی بود+++
    پاسخ:

    آمین


    ممنونم.....

    Heidi
    ۶ دی ۹۵، ۰۱:۰۰
    I sehacred a bunch of sites and this was the best.
    پاسخ: ممنونم از لطف شما
    منتظرالمهدی۳۱۳
    منتظرالمهدی۳۱۳


    بسم الله الرحمن الرحیم

    وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ

    بِأَبصـارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ

    و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ *

    و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعَـلَمین ۞


    --------------------------------------

    السلام علیک یابقیه الله فی ارضه

    باعرض سلام خدمت همه ی شیعیان امیرالمومنین مولاعلی علیه السلام ،دربلاگفادوتاوبلاگ داشتم امایکی ازآنهاحذف شدودیگری بخش زیادی ازپستهای آن حذف شد

    آدرس وبلاگم دربلاگفا

    montazeralmahdi313.blogfa.com

    مینویسم برای مردی که چهارگوشه ی قلبش شکسته است.(مهدی جان مرا ببخش که در تمام زندگی‌ام مراقب دل همه بودم الا دل شما)

    ـــــــ۞۞۞___۞۞۞
    __۞____۞_۞____۞
    __۞______۞_____۞
    ___۞__یا مهدی __۞
    _____۞_______۞
    _______۞___۞
    __________۞


    --------------------------------------

    خداوندا:
    از تو می خواهم

    👈نه مثل مختار بعداز واقعه!

    👈نه مثل حربن ریاحی میان واقعه!

    👈و نه مثل توابین بعد از واقعه!

    👈بلکه مثل عباس (ع) درتمام واقعه!

    👈مثل مسلم پیشتاز واقعه!

    در رکاب کسی باشیم که به انتظارش ایستاده ایم!

    سخنم بی تو مگرجای شنیدن دارد

    نفسم بی تو مگرنای دمیدن دارد!

    علت کوری یعقوب نبی(ع) معلوم است

    شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد!

    --------------------------------------
    هرگونه کپی برداری بدون ذکرمنبع شرعاحرام است.

    --------------------------------------


    این وبلاگ برای رضایت مولایم مهدی (عج) تنظیم شده است امید است که مورد تایید آن حضرت واقع شود.

    نذرصاحب الزمان (عج)

    اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب سلام الله علیها

    بیمه ی اربابم مهــــــــــدی (عج)

    1393/11/15

    ¸.•)´
    (.•´
    *´¨)
    ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
    (¸.•´ (¸.•` *(`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´)

    التمـــــــــاس دعــــــــای فرج دارم

    (¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸)•.¸)`' •.¸)
    ¸.•´•.¸)`' •.¸)
    ( `•.¸
    `•.¸ )
    ¸.•)´
    (.•