چگونه گناه نکنیم؟6

دریافت دانلود سخنرانی استاد رائفی پور – چگونه گناه نکنیم؟صوتی – شب ششم

 

 

 

 

 

۶ نظر ۵ موافق ۰ مخالف

مست ولاتم بابا !!

درکوچه درویشان یک شب گذرم افتاد


در محفل بی خویشان آنجا نظرم افتاد


دیدم که خرد آنجا بنشسته زده زانو


مست از می یا حیدر در زمزمه یا هو


عقل و خرد و دینم نذر قدمش کردم


از کوچه درویشان میل حرمش کردم


در شهر نجف دیدم لیلا وزلیخا را


در طوف حرم دیدم من آدم و عیسی را


دیدم که علی باشد بر مسندسلطانی


جبرئیل و ملک دیدم در خدمت درباری


هم راز پیامبر را در تخت شرف دیدم


من صورت داور را در شاه نجف دیدم




۳ نظر ۳ موافق ۰ مخالف

فضائل و برتری های امیرالمومنین علیه السلام - رد دلائل اهل سنت

أفمن یهدی الی الحق احق ان یتبع امن لا یهدی الا ان یهدی فما لکم کیف تحکمون؟
(سوره یونس آیه 35)

دلیل یکم ـ چون ابوبکر نسبت برسول خدا فداکاری کرده و هنگام هجرت با او سفر کرده و مصاحب او و رفیق غار بود لذا از روی در قرآن نام برده شده و این فضیلت دلیل شایستگی او بر خلافت میباشد.
رد دلیل فوق ـ اولا چنانکه در پست یکم این بخش بثبوت رسید امامت و جانشینی رسول خدا منشأ الهی دارد و امام باید از جانب خدا تعیین شده و بوسیله پیغمبر بمردم ابلاغ گردد همانطوریکه برابر آیه تبلیغ در غدیر خم تعیین و ابلاغ گردیده است.
ثانیا مسافرت ابو بکر با آنحضرت طبق قرار قبلی نبوده بلکه تصادفا در راه باو برخورد کرده بود و طبری در جزء سیم تاریخ خود مینویسد که ابو بکر از عزیمت پیغمبر اطلاعی نداشت.
ثالثا نفس مصاحبت دلیل فضیلت نمیشود زیرا حضرت یوسف نیز در زندان عزیز مصر با دو نفر کافر که بارباب انواع قائل بودند مصاحب بود که در اینمورد خداوند از قول او فرماید: یا صاحبی السجن ءارباب متفرقون خیر ام الله‏الواحد القهار؟ ای دو مصاحب و رفیق من آیا خدایان متفرق (که شما قائلید) بهترند یا خدای یکتای قاهر؟ ) پس ممکن است دو نفر هم که با هم تضاد عقیده دارند با هم یار و مصاحب شوند.
رابعا این سخن که از ابو بکر در قرآن یاد شده دلیل بر مذمت و طعن او است نه دلیل بر فضیلت او زیرا آیه شریفه چنین است: فقد نصره الله اذ اخرجه الذین کفروا ثانی اثنین اذ هما فی الغار اذ یقول لصاحبه لا تحزن ان الله معنا. یعنی خداوند پیغمبرش را موقعیکه کافران او را (از مکه) بیرون میکردند یاری نمود و یکی از آندو تن (رسول خدا) که در غار بودند برفیق و همسفر خود (بابو بکر که از ترس مشرکین مکه پریشان و مضطرب بود) گفت اندوهگین مباش که خدا با ما است.

ادامه مطلب ۱ نظر ۲ موافق ۰ مخالف

فقط علی گویم ....

مرا در تن بود تا جان علی گویم علی جویم
چه در پیدا چه در پنهان علی گویم علی جویم
به کامم تا زبان باشد زبان تا در دهان باشد
بهر لفظ و بهر عنوان علی گویم علی جویم
زقدسیات سبحانی هم از آیا ت قرآنی
بهر تفسیر و هر تبیان علی گویم علی جویم
اگر سباح در بحرم اگر سیاح هر شهرم
بهر مرز و بهر سامان علی گویم علی جویم
علی مولای درویشان صفا بخش دل ایشان
به هر دردی پی درمان علی گویم علی جویم
نخواهم جز علی دینی نه جز آئینش آئینی
بهر دم از سر ایمان علی گویم علی جویم
چو بلبل گر به بستانم به یاد شاه مردانم
بهر نغمه بهر الحان علی گویم علی جویم
زمهرش مست و حیرانم غم و شادی نمی دانم
چه در باغ و چه در بستان علی گویم علی جویم
من آن مرغ شب آویزم به ذکر او سحر خیزم
همه شب با هزار افغان علی گویم علی جویم
بر آورم سر چو در محشر به یاد ساقی کوثر
علی سلطان انس و جان علی گویم علی جویم
موافق گر دل آگاهی مجو غیر از علی شاهی
       همی گو از دل و از جان علی گویم علی جویم

۸ نظر ۳ موافق ۰ مخالف

موضوعات و مفاهیم مهدویت - خطبه قیام

حضرت مهدی‏علیه السلام پس از ظهور و قبل از قیام خطبه‏ای ایراد خواهد کرد. امام باقرعلیه السلام در این باره می‏فرماید:
قائم در آن هنگام (ظهور) در مکه است. پشت به بیت‏اللّه الحرام تکیه داده چنین ندا کند:
ای مردم! ما از خدا یاری می‏طلبیم و از مردمی که دعوت ما را اجابت کنند، ما اهل بیت پیامبرتان محمد هستیم و سزاوارترین مردم به خدا و به محمدصلی الله علیه وآله، هر که در مورد آدم با من محاجّه کند، باید بداند که من نزدیک‏ترین کس به آدمم. هر که درباره نوح با من به گفت‏وگو بر خیزد، بداند که من سزاوارترین کسی به نوحم. هر که در زمینه ابراهیم با من الاحتجاج کند، بداند که شایسته‏ترین مردمان به ابراهیمم. هر که در مورد محمدصلی الله علیه وآله با من محاجه نماید، بداند که من نزدیک‏ترین مردمان به محمدم، هر که درباره پیامبران با من گفت‏وگو کند، من سزاوارترین مردمان به پیامبرانم. آیا خدای تعالی در کتاب خویش نمی‏فرماید: «ان اللّه اصطفی آدم و نوحاً و آل ابراهیم و آل عمران علی العالمین... سمیع علیم»؟ [1] .
من بازمانده آدم، ذخیره‏ای از نوح، برگزیده‏ای از ابراهیم و انتخاب شده‏ای از محمدصلی الله علیه وآله هستم.
بدانید! هر که در کتاب خدا با من به محاجّه برخیزد، من سزاوارترینِ مردم به کتاب خدا هستم. بدانید! هر که در سنّت رسول خدا با من محاجّه نماید، من به سنّت رسول خدا سزاوارترینم.
شما را به خدا سوگند! هر که سخن را امروز بشنود، به دیگری که حاضر نیست برساند. به حق خدا و حق پیامبرش و به حق خودم - حق من بر شما حق قرابت من به پیامبر خدا است - از شما می‏خواهم که مرا یاری نمایید و در برابر کسانی که به ما ظلم کردند، از ما حفاظت کنید. ما را بیم دادندو به ما ستم نمودند و ما را از دیار و فرزندانمان راندند. بر ما جور نمودند و حقمان را سلب کردند و اهل باطل بر ما دروغ بستند.
خدا را! خدا را! ما را در نظر آورید، ما را رها نکنید و یاریمان کنید که خدای تعالی شما را یاری خواهد نمود». [2] .
البته در بیانات نورانی معصومین‏علیهم السلام خطبه‏های دیگری نیز به آن حضرت نسبت داده شده است.

پی نوشت ها:
[1] آل عمران 3: 33 - 35. «خدای متعال آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برگزید؛ فرزندانی که برخی از برخی دیگرند و خدا شنوا و دانا است».
[2] الغیبة، باب چهاردهم، حدیث 67.

۸ نظر ۳ موافق ۰ مخالف

موضوعات و مفاهیم مهدویت - هفت تکبیر

در حدیث وفات امام علی علیه السّلام و وصیّت آن حضرت به امام حسن مجتبی علیه السّلام ذکر شده است که بعد از حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام بر جنازه احدی جز حضرت قائم (عج) جایز نیست که هفت کبیر گفته شود. (منتهی الآمال»، باب 14، فصل دوّم، ویژگی 44)

۰ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

موضوعات و مفاهیم مهدویت - راز مخفی داشتن ولادت قائم

خلفای بنی عبّاس از طریق روایاتی که از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم و ائمّه طاهرین علیهم السلام نقل شده بود، دانستند که دوازدهمین امام، همان مهدی (عج) است، که زمین را پر از عدل و داد می کند... و خود میر شرق و غرب جهان می شود.
چون این امر را می دانستند، در صدد بر آمدند تا این نور را خاموش کنند و این امام را به قتل برسانند، از این رو، جاسوسان و مراقبانی چند گماشتند و حتّی قابله هایی را مأمور کردند تا داخل خانه ی امام عسکری علیه السلام را زیر نظر بگیرند. لیکن خداوند، در هر حال، نور هدایت را پاینده خواهد داشت. این بود که خدا به اراده ی خویش، دوران بارداری مادر او را پنهان ساخت...
خداوند درباره ی مهدی (عج)، همان کار را کرد که درباره ی حضرت موسی علیه السلام کرد. چنانکه دشمنان مهدی نیز، همان روش فرعونی و سیاست فرعونی را دنبال کردند...
در احادیث بسیاری آمده است که مهدی (عج)، شباهتهایی به حضرت ابراهیم و حضرت موسی علیه السلام دارد. («اعلام الوری»، ص 402 - «منتخب الاثر»، ص 286)

۱ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

بر لبم آقا رسیده جان بی تو

شکسته شد دلم ازدست این و آن بی تو

چگونه پر بکشم تا به آسمان بی تو

چقدر وعده ی فردا چقدر جمعه ی بعد

ببین که بر لبم آقا رسیده جان بی تو


قسم به جان عزیزت عزیز خسته شدم

از این همه سفر تا به جمکران بی تو

برای چشم به راهت تمام ثانیه ها

چه کند میگذرد صاحب الزمان بی تو

ازاینهمه غم واندوه و بی کسی”الغوث”

از این زمانه ی پر فتنه “الامان”بی تو

تمام خرجی ام ازسفره ی عنایت توست

وگرنه میشودم زهر آب و نان بی تو


محمدحسن بیات لو

۹ نظر ۴ موافق ۰ مخالف

فضائل و برتری های امیرالمومنین علیه السلام - در نفی امامت از غیر علی (ع)

لیس من اذنب یوما بامام کیف من اشرک دهرا و کفر؟
(از قصیده ملا مهر علی خویی)
چنانکه در پست یکم این بخش بثبوت رسید موضوع امامت موهبت و منصب الهی است و این مقام بظالمین نمیرسد زیرا خداوند در برابر تقاضای حضرت ابراهیم که عرض کرد از ذریه من هم امامانی قرار بده فرمود: لا ینال عهدی الظالمین [1] یعنی عهد من (امامت) بظالمین نمیرسد و منظور از ظلم در این آیه تنها ستم بدیگری نیست بلکه ظلم در برابر عدل و بمعنای وسیع آن بکار رفته است همچنانکه در تعریف عدل میگویند قرار دادن هر چیزی در جای خود او ظلم نیز قرار دادن هر چیزی در جای غیر خود میباشد و بالاترین درجه آن شرک بت پرستی بجای توحید و خدا پرستی است که خداوند فرماید: ان الشرک لظلم عظیم و همچنین فرماید:
الکافرون هم الظالمون. و چون خلفای ثلاثه پیش از اسلام کافر و بت پرست بودند لذا جزو ظالمین محسوب شده و شایستگی امامت را نداشته‏اند بر خلاف علی علیه السلام که ایمان او از فطرت بوده و لحظه‏ای بت را سجده نکرده بود چنانکه شیخ سلیمان بلخی از ابن سعد روایت میکند که آنحضرت هرگز در کوچکی بتها را نپرستید و بهمین جهت در باره او گویند کرم الله وجهه ـ لم یعبد الاوثان قط فی صغره و من ثمة یقال فیه کرم الله وجهه [2] .

ادامه مطلب ۰ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

خواستم ولی نشد ....

خواستم یار باوفای توباشم ولی نشد


گریه کن روضه های توباشم ولی نشد


به غیرتوروزدم یک عمرمن


خواستم محتاج دعای توباشم ولی نشد


اگرچه دل همگام شمانشد یک دم


خواستم فقط برای توباشم ولی نشد


سعی کردم به مجلس نامحرمان نروم


زیرپرچم ولوای توباشم ولی نشد


قدت از گناه بسیارمن خمید وتاشده


خواستم یک عمرعصای توباشم ولی نشد


اگرچه می خواستم چون زهیر و مسلم


درراه عشق فدای توباشم ولی نشد

۷ نظر ۴ موافق ۰ مخالف

چگونه گناه نکنیم؟5

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور – چگونه گناه نکنیم؟صوتی – شب پنجم


۴ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

موضوعات و مفاهیم مهدویت - دین نوین

امام صادق علیه السلام فرمود: «هنگامی که قائم (عج) خروج می کند، فرمان نو، کتاب نو و روش نو و قضاوت نو می آورد».
برای برخی با توجّه به این روایت و روایات دیگر این سؤال پیش می آید که آیا به هنگام ظهور مهدی موعود (عج) دین جدیدی آورده خواهد شد و آیا دین دیگری غیر از اسلام هم وجود دارد؟
در پاسخ می توان گفت: تعبیر به نو و جدید، اشاره به این است که انقلاب مهدی (عج) یک دگرگونی اساسی است نه روبنایی، از این رو جامعه گمان می کند چیز جدیدی غیر از اسلام است.
به عبارت دیگر: پیرایه هایی که در طول تاریخ اسلام زمامداران ناطق و دیگران به اسلام بسته اند، اسلام را طوری کرده، که اگر امام قائم (عج) آنها را از اسلام دور کند و حقیقت اسلام را آشکار سازد، مردم عادی خواهند گفت: این یک چیز جدیدی است نه اسلام، در صورتی که اسلام واقعی همین است. («حضرت مهدی (عج)، فروغ...»، ص 111)

۱ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

موضوعات و مفاهیم مهدویت - دولت کریمه

در دعای شریف «افتتاح» به ویژگیهای حکومت حضرت مهدی (عج) اشاره شده و آن حکومت را «دولت کریمه» خوانده است.
«دولت کریمه» عبارت از تشکیل دولت اسلامی است که تمام افراد آن از مزایای حقوق و عدالت اجتماعی برخوردارند و در پرتو آن دولت، توحید و ایمان در سراسر زمین حکومت می کند.

۰ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

موضوعات و مفاهیم مهدویت - دوران زندگی قائم

دوران زندگی قائم (عج) را می توان به سه دوره تقسیم کرد:
1- دوره ی کودکی (از سال 255 تا 260 هـ ق)
2- دوره ی غیبت صغری (از سال260 تا 329 هـ ق)
3- دوره ی غیبت کبری (از سال 329 هـ ق شروع شده و تا وقتی که فرمان نهضت جهانی آن حضرت از طرف خداوند متعال صادر شود، ادامه می یابد).

۰ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

طبیبانظری کن !!

باتوغرق جودورحمت واحسان خواهم شد

بانگاه پاک توپاک همچو باران خواهم شد

طبیبانظری کن به مریض هجر خویش

که  باوصل تو من درمان خواهم  شد

به حال خویش دمی وا مگذار نوکرت را

اگررهایم کنی  اسیراین وآن خواهم شد

گذشت گناه من ازحد باآنکه می دانم

عاقبت خاک گل کوزه گران خواهم شد

بااین همه گنه بارهاتوبه کردم وگفتم

نوکرخوبی برای صاحب الزمان(عج)خواهم شد

به خیمه خویش مرادعوت کن آقاجان

قول می دهم آنچه توخواهی همان خواهم شد

ای مسیح زهرا(س)بیاکه با دم تو

پیرهم که باشم باز جوان خواهم شد

درره وصل توعمرعلمدار گذشت

عاقبت کشته همچون شهیدان خواهم شد

۸ نظر ۵ موافق ۰ مخالف
بسم الله الرحمن الرحیم

وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ

بِأَبصـارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ

و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ *

و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعَـلَمین ۞


--------------------------------------

السلام علیک یابقیه الله فی ارضه

باعرض سلام خدمت همه ی شیعیان امیرالمومنین مولاعلی علیه السلام ،دربلاگفادوتاوبلاگ داشتم امایکی ازآنهاحذف شدودیگری بخش زیادی ازپستهای آن حذف شد

آدرس وبلاگم دربلاگفا

montazeralmahdi313.blogfa.com

مینویسم برای مردی که چهارگوشه ی قلبش شکسته است.(مهدی جان مرا ببخش که در تمام زندگی‌ام مراقب دل همه بودم الا دل شما)

ـــــــ۞۞۞___۞۞۞
__۞____۞_۞____۞
__۞______۞_____۞
___۞__یا مهدی __۞
_____۞_______۞
_______۞___۞
__________۞


--------------------------------------

خداوندا:
از تو می خواهم

👈نه مثل مختار بعداز واقعه!

👈نه مثل حربن ریاحی میان واقعه!

👈و نه مثل توابین بعد از واقعه!

👈بلکه مثل عباس (ع) درتمام واقعه!

👈مثل مسلم پیشتاز واقعه!

در رکاب کسی باشیم که به انتظارش ایستاده ایم!

سخن بی تو مگرجای شنیدن دارد

نفسم بی تو مگرنای دمیدن دارد!

علت کوری یعقوب نبی(ع) معلوم است

شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد!

--------------------------------------
هرگونه کپی برداری بدون ذکرمنبع شرعاحرام است.

--------------------------------------


این وبلاگ برای رضایت مولایم مهدی (عج) تنظیم شده است امید است که مورد تایید آن حضرت واقع شود.

نذرصاحب الزمان (عج)

اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب سلام الله علیها

بیمه ی اربابم مهــــــــــدی (عج)

1393/11/15

¸.•)´
(.•´
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•` *(`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´)

التمـــــــــاس دعــــــــای فرج دارم

(¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸)•.¸)`' •.¸)
¸.•´•.¸)`' •.¸)
( `•.¸
`•.¸ )
¸.•)´
(.•
پیوندهای روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان